fluktuációkezelsé

Nyílt tréningek

Fluktuáció kezelő vezetői tréning 

Fókuszban a műszak- és sorvezetők

Akik a fluktuációkezelés fontos elemei. Ők azok, akik közvetlenül kapcsolatban állnak azzal az állománnyal, akiknél elindul a fluktuációs hullám, és akik a leggyorsabban be tudnak avatkozni, ha probléma merül fel.

Fontos feladatuk:

• a napi munka tervezése 

• segíteni a munkatársak elköteleződését a céggel szemben 

• megelőzni az elvándorlási szándék kialakulását

Mindez olyan kompetenciákat, készségeket igényel, amelyek alkalmazásával teljesíteni tudják a fenti feladatokat. Ehhez a jelenlegi vezetői eszköztár kibővítésére van szükség, olyan módszerek elsajátítására, amelyek hatékonyabb motiválást, jobb együttműködést tesznek lehetővé. 

A program során a módszerek átadásán túl deklarált cél, hogy a résztvevők lássák, hogy fontos megérteniük beosztottaik gondjait, felismerniük az azok mögött húzódó okokat, mert

•a dolgozói problémákról való kommunikáció nem egyenlő a konfliktussal, •a beosztottak kérdései nem minden esetben jelentenek feléjük kritikát.

Ennek az összefüggésnek a megértése lehetővé teszi a vezetői kommunikáció finomodását, a megtartóbb munkahelyi légkör alakulását.

A program célja

  • Vezetők személye
  • "Főnökhöz" fűződő viszony
  • A munkával való elégedettség
  • Szakmai továbbfejlődés
  • Elismerés, dicséret
  • Önállóság, döntési felelősség 

Célkitűzések, vezetői szemléletformálás

  • Vezetői motiváció hatékonyságnövelés
  • Fejlesztő vezetői funkció megerősítése 
  • Minőségi mentorálás megvalósítása, támogató vezet 
  • Elkötelezettség, felelősségtudat növelése
  • Felsővezetői stratégiai célok megfelelően kódolt közvetítése az operatív szintekre, mint a munkatársi elköteleződés eszköze
  • Vezetői identitás megerősítése 
  • Proaktív vezetői működés és nyitott kommunikáció fejlesztése
  • Értékelő megbeszélések struktúrájának és motiváló légkörének kialakítása 

Ízelítő a tematikából

I. Szemléletformálás

  • Motiváció értelmezése
  • Mi a különbség készség és kompetencia között?
  • Személyes célok és szervezeti célok összhangja Elhivatottság, elkötelezettség, lojalitás
  • Kompetencia modell
  • Egyéni motivációs térkép

II. Vezetői szerep értelmezése 

  • Vezetői szerepelvárásoknak való megfelelés támogatása
  • Szereptudatosság növelése
  • Legitim és legális vezetővé válás megvalósítása
  • Belső fegyelem
  • Tudatosság
  • Felhatalmazás
  • Hit a módszerekben, hit a fejlesztésben
  • Vezetői szereptisztázás
  • Lojalitásmodell

lIl. Készségfejlesztés, tanulás, visszajelzés 

  • Mi szükség a visszajelzésre?
  • A visszajelzés hátterének megértése
  • A visszajelzés struktúrájának megismerése - Tanulás biztonságos környezetben
  • Miért nincs siker a komfortzónában?
  • Hogyan alakítsd a stressz-zónát tanulási zónává?
  • Visszajelzések adása
  • Komfort zóna elmélet értelmezése
  • Tanulási modell

További részletekért a következő helyszínekről és a résztvétel feltételeiről vegye fel velünk a kapcsolatot akár telesonon, akár e-mailen.

Kapcsolattartó: Csikósné Veres Tünde

Telefon: 06202850031

email: csikos.tundi@conextra.hu